Boek
‘In Dialoog’ helpt scholen beter om te gaan met groeiende diversiteit in de
klas
Het boek van de auteurs
Montasser AlDe’emeh, arabist, islamoloog en jihadisme-onderzoeker en Werner de
Saeger, expert religieus recht bundelt vier jaar kritische gesprekken met
leerlingen in onze lagere en secundaire scholen en kwam er op vraag van de schoolteams
naar ondersteuning om beter om te gaan met de groeiende diversiteit in de
klassen. Het geeft een gedetailleerd beeld van de verzuchtingen en bekommernissen
van leerlingen die in de grootstedelijke Brusselse context op zoek zijn naar
hun identiteit en plaats in de samenleving.
Het boek is een volgende stap
in het ‘Project Positieve Grensverleggende Interactie’ (PPGI!). De scholengroep
zal verder investeren in allerlei initiatieven om het kritisch denkvermogen van
de leerlingen te stimuleren. De klas- en
individuele gesprekken met Montasser AlDe’emeh worden verdergezet en het team
‘kritisch denken’ werd sinds vorig schooljaar uitgebreid met Hasna Ait-Hamou en
Sara Bouabbi. Daarnaast zal GO!
Scholengroep Brussel verder
investeren in onderzoek. Er zullen ook studiedagen worden georganiseerd en ervaringen
worden gedeeld met andere scholengroepen van het GO! Ten slotte wordt er
gezocht naar samenwerkingsverbanden om
het project Europees en internationaal uit te rollen.
‘In
Dialoog’ is een co-editie van Politeia en VUBPRESS en is verkrijgbaar via deze link.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten